داستانی زیبا برای اثبات خدا

به نام خدا

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها درگرفت . آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید .

آرایشگرگفت : من باور نمی کنم که خدا وجود دارد . 

مشتری پرسید : چرا باور نمی کنی ؟

آرایشگر جواب داد : کافی است به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد ؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند ؟ بچه های بی سرپرست پیدا می شد ؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت ؟ نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد .

مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند . آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت . به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود .

مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت : می دونی چیه ! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند .

آرایشگر گفت : چرا چنین حرفی میزنی ؟ من اینجا هستم ؛ من آرایشگرم . همین الآن موهای تو را کوتاه کردم .

 مشتری با اعتراض گفت : نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچ کس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیف و ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد .

آرایشگر گفت : نه بابا ! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمی کنند .

مشتری تأکید کرد : دقیقاً نکته همین است . خدا وجود دارد ؛ فقط مردم به او مراجعه نمی کنند و دنبالش نمی گردند .

برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد . وهو معکم اینما کنتم .

خدا جانشین تمام نداشتنهای انسان هاست.

یا علی مدد 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com  

خلقت انسان در قرآن

به نام خدا

شبهه ای دربارة خلقت انسان در قرآن:

سؤال: در بعضی از آیات قرآن گفته شده : انسان از آب خلق شده است و در بعضی از آیات دیگر گفته شده : انسان از گِل آفریده شده است. از دیدگاه خدا معلوم نیست انسان از چه چیز خلق شده است و همچنان که می بینید در قرآن تناقض آشکاری در مورد خلقت انسان وجود دارد.

ابتدا باید به چند نکته توجه داشت:

در آیات قرآن در مورد انسان از چند لفظ استفاده شده است .

1) لفظ آدم : منظور از آن ، انسانِ نخستین یعنی حضرت آدم( علیه السلام) است.

2) لفظ بنی آدم: منظور از آن، فرزندان حضرت آدم( علیه السلام) است.

3) لفظ بشر: به انسان بَشَر گفتند چون بَشَرِه و پوست بدن او بر خلاف تمام حیوانات آشکار و نمایان است.

4)لفظ انسان: گاهی این لفظ برای حضرت آدم( علیه السلام)  به کار برده شده مانند آیة 12 سورة مبارکة مؤمنون که می فرماید:« لَقَد خَلَقنا الإنسانَ مِن سلالهٍ مِن طینٍ» « ما خلق کردیم انسان (حضرت آدم) را از کشیده ای از گِل»و گاهی لفظ انسان برای فرزندان آدم ( علیه السلام) به کار برده شده است مانند آیات 5و6 سورة مبارکة طارق که می فرماید : « فَلیَنظُرِ الإنسان مِمَّ خُلِق ، خُلِقَ مِن ماءٍ دافِق» « انسان باید نگاه کند که از چه چیز آفریده شده ؟ از یک آب جهنده خلق شده است.» در اینجا مراد از انسان فرزندان آدم هستند.

پاسخ:

در بعضی از آیات قرآن خداوند می فرماید ما انسان را از گِل آفریدیم که مراد از انسان در این آیات حضرت آدم( علیه السلام)  است. و در بعضی از آیات دیگر می فرماید : ما انسان را از آب ( یعنی اسپرم مرد که در آب شناور است ) آفریدیم که مراد از انسان در این آیات فرزندان آدم هستند ( نه خود آدم ) و این در آیات 7 و 8 سورة مبارکة سجده بیان شده است « وَبَدَأَ خَلقَ الإنسانَ مِن طینٍ ثُمَّ جَعَلَ نَسلَهُ مِن سُلالهٍ مِّن مّاءٍ مهینٍ» خداند آغاز آفرینش انسان را از گِل قرار داد  و سپس نسل او را از عصاره ای از آب ناچیز خلق کرد.  « با برداشت از آیات قرآن تناقضی دیده نمی شود»

در ضمن مراحل خلقت انسان در آیات 12 و 13 سورة مبارکة مؤمنون بیان شده است    

   یا علی مدد     

           تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com